Biokia-verkkokaupan toimitusehdot

Voimassa 22.04.2019 alkaen.

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Kiantama Oy, Y-tunnus: 0306452-8. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.biokia.fi ostoskorin kautta.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Sitoudut jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet:

  • Tilauksen tuotelistauksen
  • Laskun loppusumman
  • Veroerittelyn

Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön, mikäli olet rekisteröitynyt verkkokaupan asiakkaaksi ennen tilausta tai tilauksen aikana.

Saat Paytrail Oyj:ltä maksuvahvistuksen, jossa on kerrottu maksun summa, maksutunnus sekä päivämäärä. Ole yhteydessä Paytrailiin (020 718 1830) mikäli sinulla herää kysyttävää maksutapahtumaan liittyvissä asioissa.

Toimitustavat

Lähetyksesi toimitetaan valintasi mukaan joko Postin, Matkahuollon tai DB Schenkerin toimesta. Toimitamme tilauksia myös kaikkiin muihin EU-maihin.

Toimitusmaksut ovat listattuna alla. Mikäli tilauksesi arvo ylittää kotimaassa 50 €, toimitusmaksu on 0 €. Ulkomaanlähetyksissä tilauksen arvo tulee ylittää 100 €, jolloin toimitus on maksuton.

  • Toimitusmaksu on Postilla 5,50 € (+ mahdollinen särkyvälisä 2,50 €), Matkahuollolla 5,80 € ja DB Schenkerillä 4,30 €. Tilatessasi tuotteita vähintään 50 eurolla, toimitusmaksu on 0 €. Tilauksen enimmäispaino on 30 kg*.
  • Kotiinkuljetuksen hinta Postilla on 10,40 € (+ mahdollinen särkyvälisä 2,50 €) ja Matkahuollolla 11,20 €. Tilatessasi tuotteita vähintään 50 eurolla, toimitusmaksu on 0 €. Tilauksen enimmäispaino on 30 kg*.
  • Toimituskulut muihin EU-maihin ovat 17,90 € (+ mahdollinen särkyvälisä 2,50 €). Tilatessasi tuotteita vähintään 100 eurolla, toimitusmaksu on 0 €. Tilauksen enimmäispaino on 30 kg*.

Käsittelemme tilaukset saapumisjärjestyksessä, tavallisesti kolmen arkipäivän kuluessa. Käsittelynopeus voi olla varaston työtilanteesta riippuen ilmoitettua nopeampi tai hitaampi. Mikäli tilaus sisältää tuotteita, joita ei tilaushetkellä ole varastossa jää tilaus odottamaan niiden saapumista varastolle.

Tuotteita ei jälkitoimiteta. Saat vahvistuksen käsittelemästämme tilauksesta sähköpostilla.

* = toimitusmaksu yli 30 kg:n tilauksille on 50 euroa.

Nouto Postin pakettiautomaattista

Toimitusmaksu 5,50 € (+ mahdollinen särkyvä lisä 2,50 €) euroa / 0 euroa, kun tilauksen arvo vähintään 50 euroa

Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi Postin pakettiautomaattiin. Saat ilmoituksen saapuneesta lähetyksestä tekstiviestillä ja sähköpostilla. Saapumisilmoituksessa on kerrottu PIN-koodi, joka syötetään pakettiautomaattiin pakettia noudettaessa. Paketin lähdettyä varastoltamme, on sen toimitusaika normaalisti 1–2 arkipäivää, pohjoisimpaan Suomeen 2–3 arkipäivää. Lähetystä säilytetään pakettiautomaatissa 7 vuorokautta.

Nouto toimipisteestä

Toimitusmaksu Posti 5,50 euroa (+ mahdollinen särkyvä lisä 2,50 €), Matkahuolto 5,80 € tai DB Schenker 4,30 € / 0 euroa, kun tilauksen arvo vähintään 50 euroa

Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi toimipisteeseen. Saapuneesta lähetyksestä saat ilmoituksen tekstiviestillä. Paketin lähdettyä varastoltamme, on sen toimitusaika normaalisti 1–3 arkipäivää, pohjoisimpaan Suomeen 2–4 arkipäivää. Lähetystä säilytetään noutopisteessä 7-14 vuorokautta.

Seurantatunnuksen alku kertoo kuljetusyhtiön:

Kotiinkuljetus

Toimitusmaksu Postilla 10,40 euroa (+ mahdollinen särkyvälisä 2,50 €) ja Matkahuollolla 11,20 € / 0 euroa, kun tilauksen arvo vähintään 50 euroa

Lähetys toimitetaan ilmoittamaasi osoitteeseen arkipäivisin ja suuremmissa kaupungeissa klo 9–21 aikana. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo 14 mennessä. Postinjakaja on sinuun puhelimitse yhteydessä sopiakseen toimitusajankohdasta.

Postin asiakaspalvelu: 0200 71000 (ma–pe 8–18), asiakaspalvelu@posti.fi, posti.fi

Matkahuollon asiakaspalvelu: 0800 132 582 (ma-pe 8–18) matkahuolto.fi

Ulkomaantoimitus

Toimitusmaksu 17,90 euroa (+ mahdollinen särkyvälisä 2,50 €) / 0 euroa, kun tilauksen arvo vähintään 100 euroa

Tilaus toimitetaan postipakettina valitsemaasi noutopisteeseen tai kotiinkuljetuksena. Tilauksen enimmäispaino on 30 kg.

Toimitusaika on tavallisesti 4–7 arkipäivää siitä, kun paketti on lähtenyt varastolta.

Norjaan, Sveitsiin, Ahvenanmaalle, Kanarian saarille ja muihin EU:n arvonlisäveroalueen ulkopuolisille alueille emme valitettavasti toimita lähetyksiä. EU-veroalueeseen kuuluvat maat ja alueet voit tarkistaa tästä.

Käytämme ulkomaantoimituksiin eri kuljetusyhtiötä. Halutessasi lisätietoja jo lähteneestä paketista, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Maksutavat

Monipuoliset maksutavat

Paytrailillä voit maksaa tilauksesi suomalaisten pankkien verkkomaksutunnuksilla, pankki- ja luottokorteilla (Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard, Diners Club, JCB), MobilePay-mobiilimaksulla sekä PayPalilla.

Pankkien verkkomaksut, korttimaksut, MobilePay, PayPal

paytrail

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Maksaessasi pankki- tai luottokortilla, riippuen kortinmyöntäjästä, voit joutua vahvistamaan maksun pankkien verkkomaksutunnuksilla.

Paytrail Oyj, Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2, Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puh: 0207 181830
www.paytrail.com

Osta nyt – maksa myöhemmin!

Näitä ehtoja sovelletaan sinun ja tämän kaupan välillä, josta ostat tuotteita ja valitset maksutavaksi Maksa myöhemmin.

Kun valitset maksutavaksi Maksa myöhemmin, tarjoamme sinulle mahdollisuuden maksaa eräpäivänä, joka on 14 päivää tavaroiden lähettämisestä. Siirrämme saatavamme Klarna Bank AB:lle (“Klarna”). Klarna lähettää sinulle maksuohjeet ostoksen maksamiseksi suoraan Klarnalle. Yhteystiedot ja muuta tietoa Klarnasta löydät sivulta klarna.fi.

Maksa vasta kun olet vastaanottanut tilauksesi!

Klarna tarjoaa kuluttajille Ostajan turvan, mikä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että kuluttajana sinun ei tarvitse maksaa tilaamiasi tuotteita ennen kuin olet vastaanottanut ne, ja että Klarna auttaa sinua ostokseen liittyvissä ongelmatilanteissa.

Lisätietoja ja ohjeet löydät täältä: https://www.klarna.com/fi/klarnan-kuluttajille-tarjoama-ostajan-turva/.

Maksut

Veloitamme sinulta laskutusmaksun 0 €. Jos saatavaa ei makseta, Klarna lähettää maksumuistutuksen, josta Klarna veloittaa 5,00 €:n muistutusmaksun sekä viivästyskorkoa korkolain mukaan. Jos saatava maksumuistutuksista huolimatta on edelleen maksamatta, Klarna voi siirtää saatavan perintätoimistolle perittäväksi, mikä voi aiheuttaa perintäkustannuksia.

Luottotarkistus ja henkilötietojen käsittely Klarnalla

Jos valitset maksutavaksi Maksa myöhemmin, Klarna arvioi luottokelpoisuutesi. Klarnan tietosuojaselosteesta saat tarkempia tietoja siitä, miten Klarna käsittelee henkilötietojasi.

Lataa ehdot.

Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm
Yritys- ja yhteisötunnus 556737-0431. www.klarna.fi

Muut maksutavat

Kampanja- tai alennuskoodi

Jos olet saanut alennukseen tai ilmaiseen toimitukseen oikeuttavan kampanjakoodin, voit syöttää sen ostoskoriin sille varattuun kenttään.

Lahjakortti

Lahjakortin voit hyödyntää maksutapana syöttämällä sen numeron ostoskorissa sille varattuun kenttään.

Huomaathan, että voit käyttää samanaikaisesti vain yhtä kampanjakoodia, lahjakorttia tai alennuskoodia.

Asiakaspalautukset

14 vuorokauden peruutusoikeus

Kuluttajana sinulla on oikeus 14 vuorokauden sisällä tavaran vastaanottamisesta ilmoittaa joko yksittäisten tuotteiden tai koko tilauksen peruutuksesta.

Täyden hyvityksen saamiseksi tuotteen tulee olla myyntikuntoinen.

Näin ilmoitat peruutuksesta:

Peruuttamisen voi tehdä millä tahansa vapaamuotoisella ilmoituksella, josta käy selkeästi ilmi halu perua tilaus. Suosittelemme täyttämään palautuksen mukaan palautuslomakkeemme (PDF-tiedosto). Voit myös ilmoittaa lomakkeessa näkyvät tiedot vapaamuotoisella sähköpostilla.

Veloitukseton asiakaspalautus

Riippumatta millä toimitustavalla olet tilauksen tehnyt, voit palauttaa sen veloituksetta asiakaspalautuksena joko Postin, Matkahuollon tai DB Schenkerin toimipisteeseen.

Kuljetusyhtiön kysyessä palautuskoodia palautusta jätettäessä, käytä yhtä seuraavista koodeista kuljetusyhtiöstä riippuen:

  • Posti: 614746
  • Matkahuolto: 9536284
  • DB Schenker: 467927

Palautuslähetyksen saajana on Kiantama Oy, Marjatie 1, 89600 Suomussalmi

Muista pyytää asiakaspalautuksesta aina kuitti lähetyksen seurantaa varten!

Kuljetuksessa vahingoittuneet tuotteet

Mikäli havaitset vastaanotettuasi tilauksen tuotteen vahingoittuneen kuljetuksen aikana – otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Palautukset Suomen ulkopuolelta

Jos palautat Suomen ulkopuolelle tilaamasi tuotteet, ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@biokia.fi

Hyvitykset

Hyvitys asiakaspalautuksesta suoritetaan sillä maksutavalla, millä tilaus on alun perin maksettu.

Hyvitys suoritetaan 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun olemme kirjanneet asiakaspalautuksen saapuneeksi.